Lilypie Third Birthday tickers

onsdag 4 november 2009

Förskola

Var på en informationsdag med facket igår, väldigt intressant. I slutet pratade vi iaf om ordet: Förskola, det heter faktiskt så och ordet Dagis finns inte längre. Visst jag säger kanske "Dagis" 1 av 30 ggr jag pratar, men när till och med tv och tidningar använder ordet dagis, trots att det inte finns dagis längre blir jag lite irriterad, vill folk ha dagis är det närmsta de kan komma en dagmamma, de har oftast ingen utbildning mer än att dom har egna barn, vilket inte alls är illa, inte så jag menar, men... Det finns kanske en anledning till dagmammorna försvinner mer och mer och kommunen vill att personer med pedagogiskutbildning ska ta hand om deras barn. Jag har själv gått hos dagmamma, min mamma har arbetat som dagmamma, men om jag ska jämföra så tycker jag att i de flesta fallen är förskola bättre...
Vi som arbetar i förskolan är utbildade lärare, och mer och mer ska vi kallas för lärare i förskolan, inte förskollärare.
Alla som säger något i stil med: 3.5år för att lära sig klippa och klistra?!?! Dom har inga egna barn och har absolut inte haft sina barn på en förskola.

Äh, har bara haft en dag då jag irriterat mig på massor med saker... Nu har jag skrivit av mig.

Snart Greys!

KRAM!!

1 kommentar:

  1. Bra skrivet tjejen!!!! Min kropp har sagt ifrån nu, har varit hemma idag och är det i måra oxå.. Kramilam /Anna S

    SvaraRadera