Lilypie Third Birthday tickers

onsdag 1 maj 2013

1:a maj

Idag tog jag och Tove sovmorgon, det var skönt och välbehövligt efter den lite sena kvällen igår (sent för Tove iaf). Peter jobbar så min farmor var barnvakt en stund så jag kunde åka och träna. Idag blev det ett intervallpass som jag "fått" av Karro:


springa 1 minut
vila 1 minut
springa 2 minuter
vila 1 minut
springa 3 minuter
vila 1 minut
springa 4 minuter
vila 1 minut
springa 3 minuter
vila 1 minut
springa 2 minuter
vila 1 minut
springa 1 minut

Först uppvärming förstås och sedan löpning i 10km/h, Sjukt jobbigt! Jag hade nog kunnat springa på 11km/h om det inte var för dom mördande 4 minutrarna i mitten, trodde jag skulle kräkas där och då, men det gick. Efter det så blev det ett ryggpass med 4 övningar och 4 reps på varje övning. Riktigt tungt och jobbigt, men skönt! Efter det så blev det ett halvhjärtat bröstpass då jag tycker det är sjukt tråkigt, men det blev iaf av och var tungt...

Sedan blev det lite lunch hos farmor och lite testning av gungorna i kärringbacken, där farmor bor. Efter en liten shoppingtur av lite onödiga grejer åkte vi över Brunflo och hämtade ut ett paket från sportamore (tre par trosor och en sportbh). Väl hemma fick Tove sitta kvar i bilen och sova (med rutorna nere förstås  och jag hann med städning, vika tvätt och fixa och dona lite.
Till middag gjorde vi en broccoligratäng, som jag och Tove älskar! Och nu slappar vi lite inför resten av denna arbetsvecka, en dag för T och två för mig. Underbart med en ledig dag mitt i!


//Sara

2 kommentarer:

  1. Va roligt att du testade intervallerna! Vad tyckte du om de? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De var jobbiga =) men kändes bra!

      Radera