Lilypie Third Birthday tickers

onsdag 1 maj 2013

Utmaningen

Utmaningen för april månad var att träna minst tre gånger i veckan och gå ner 2kg. Träningen har gått hur bra som helst och det har inte blivit tre pass/vecka, utan fyra eller fem stycken. Så det är jag supernöjd med och känner att jag mår bättre, är piggare och gladare när jag får träna och röra på mig.
Däremot så har inga 2kg försvunnit, men 1kg mindre är det iaf. Jag känner att det är ok, men eftersom det finns en hel del som ska försvinna, som verkligen INTE är muskler, så känner jag att 2kg egentligen inte är mycket och var ett rimligt mål. Men jag tror ändå att mycket måste bero på kosten... Det har ju blivit en hel del sötsaker och aningens för mycket mat ibland bara för att det är sååå gott!

Så maj månads utmaning blir en striktare kost vad gäller det lite onyttigare. Men den övriga kosten (den riktiga maten alltså) fortsätter jag som jag har gjort. Jag äter allt, men inte alltid och inte massor av potatis, pasta, bröd osv. Och hoppas på att genom detta och träning gå ner 2kg den här månaden istället.
Träningen får under maj bli minst 4ggr i veckan och minst ett gympass/vecka. Övrig träning får bli hemmapass och promenader/löpning.
Så alltså blir den riktigt svåra utmaningen den här månaden att hålla en striktare kost, men jag ska prova iaf. Och något jag INTE tänker plocka bort är mörk choklad, det är min drog! Men jag äter kanske en ruta åt gången och inte ens varje dag, så jag överlever nog om jag fortsätter äta den! =)


1 kommentar:

  1. Va duktig du är! :) Du borde testa muffinsen som jag la ut på instagram, tror att det kanske skulle passa dig i smaken :) kram

    SvaraRadera