Lilypie Third Birthday tickers

måndag 17 mars 2014

Ledig dag

Idag har jag och Tove varit lediga och haft en superbra dag tillsammans.
Att dagen blev så bra har till stor del att göra med att Tove har varit på så himla bra humör, vilket nog grundar sig i att hon, frivilligt, gick och la sig 17.30 igår, och somnade på en gång. Hon sov till kl. 7.00 och var då riktigt pigg och utvilad.
Jag körde ett träningspass då hon kikade på lite morgontv och sedan åt vi en god frukost tillsammans.
Vi var på BVC för treårskoll och hon gick igenom utan anmärkning =)
Hon klarade alla tester gallant och tyckte det var skoj. Så lilla fröken är inte så liten längre, 95,7cm och 15kg, en perfekt Tove i våra ögon.
Sedan åkte vi till Önsjön och hälsade på Felicia, Ralf och Flora. Så himla söt var lilla Flora, och så liten! Man glömmer snabbt hur små dom var. Och Tove blev sysselsatt av Ralf och jag och Felicia kunde surra på. =)

Sedan åkte vi till Salong Idun och klippte Tove, en riktigt kort page blev det. Super att få bort det långa slitna och göra så det inte är så långt kvar innan luggen är ikapp med längderna, för nu ska den sparas ut. Jag vägrar att klippa hennes lugg hela tiden, den blir ju bara mer och mer sned för varje gång... Sedan blev det fem olika färger i hennes hår då hon inte kunde välja en färg -Jag älskar alla färger! Så då blev det alla.

Sedan har vi varit hemma och bara myst. Jag har även vilat min rygg som gör så fruktansvärt ont. I morse trodde jag först att det var träningsvärk, men det är det inte. Det är som om något "låser fast" bak vid vänstra skuldran och sedan strålar en hemsk smärta ut i armen och axeln... Så just nu går jag på alvedon och hoppas det går över tills imorgon så jag kan träna mellan jobb och möte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar