Lilypie Third Birthday tickers

tisdag 24 april 2012

Grillad kyckling

Igår köpte vi en grillad kyckling på Ica Maxi, och jäklar vad god den var! Peter och Tove åt potatissallad till och jag åt broccoli och dressing, sååå gott! Och till lunchen idag fanns det lite kvar, så då gjorde jag äggröra och åt kyckling till *Mums*
Idag gör vi en laxgryta som jag hoppas blir superbra. De andra äter potatis i någon form till det och jag kokar mig lite quinoa till.
Så nu de sista dagarna är det bara frukosten som inte går i GI-stil, och så tror jag att jag behåller min kost nu ett tag. Tycker frukosten är jobbig att få till om jag inte äter ägg eller fil, och båda de sakerna börjar jag bli ganska less på nu. Så har ni något tips på GI/LCHF-frukost, hojta! =)

2 kommentarer:

  1. Hej Sara! Min mamma käkar lchf och hon brukar äta turkisk yogurth med vaniljpulver i och så äter hon "ostmackor" (3 ägg 3 msk majonäs 3 dl riven ost och oregano som man blandar ihop och klickar ut på en plåt i lagomt stora plättar och gräddar i ugnen) till med nån ostskiva och grönsaker och de är jättegoda! Kram Karro Lövsta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lät som goda "mackor", det ska jag prova!
      Tack!!

      Radera