Lilypie Third Birthday tickers

måndag 17 december 2012

Trojan

Jag har överlag haft en bra helg där alla klappar har blivit inköpta, har även slagit in dessa klappar, vilket jag anser är en tradition varje år att sitta på golvet framför tvn och fixa med klapparna. Dock så skulle jag gärna betala någon för att slå in mina klappar, för jag har inget tålamod och paketen blir INTE fina.
Vi har även bakat ytterligare lite tunnbröd, men denna gång tillsammans med Peters mamma, och gott blev det även denna gång. Så nu är frysboxen i källaren full med kött, köttfärs, lussebullar, tunnbröd och jordgubbar, en rätt skön känsla att veta att man har mycket mat hemma, dock lite tråkigt att inte få plats med något mer på ett tag innan vi ätit upp lite och gjort plats =)
Vi har även gjort klart med julstädningen här hemma. Så nu är hemmet skinande rent, tvätten tvättad (dock inte upphämtad och vikt än) och sängkläderna bytta. Ska bara plocka fram lite tomtar och andra julsaker i veckan och sedan kan julen komma.
Det mindre roliga den här helgen min dator... Fick en trojan i den och var tvungen att ominstallera allt. Detta är inte något som jag med mitt dåliga tålamod klarar av. Med alla program som ska tillbaka till den och alla uppdateringar....osv, osv... Tekniska prylar ska bara fungera, annars kan de få flyga ut genom fönstret! Kan säga att jag hellre var sugen på att köpa en ny dator än att lägga ner någon som helst tid på min dator i helgen. Men nu fungerar den något sådär. Trojanen är borta men andra saker fungerar inte felfritt... men jag kan leva med den tillsvidare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar