Lilypie Third Birthday tickers

lördag 9 februari 2013

Utmaningen

Förra månadens utmaning, som alltså slutade för 9 dagar sedan, gick bra. Den gick ju ut på att INTE äta socker. Och jag är väldigt nöjd med resultatet. Drack cola två gånger till middag och åt en tårtbit, men annars inte ens sylt till gröten på jobbet eller det goda fredagsfikat på jobbet. Drog även ner på kolhydrater under den här månaden (som bara var i tre veckor då jag inte startade den 1/1), slutade absolut inte med dem, men drog ner och tog bort dem då jag kunde påverka, men jag tog till exempel inte med mig mat till jobbet utan gjorde det bästa av det som serverades. Hoppade ibland pasta och potatis hemma, men åt det även ibland. Kom även igång med träningen (innan jag blev sjuk) vilket kändes superbra!
Men iaf den sista dagen i januari så hade jag gått ner 2kg. inte mycket att ropa hej över, men iaf 0.5 kg i veckan ungefär. Det är jag nöjd med då mitt mål egentligen inte var att gå ner i vikt utan bara bevisa för mig själv att jag inte behöver socker.


Den här månadens utmaning hade jag tänkt skulle vara att träna minst tre gånger i veckan och fortsätta med ungefär samma kost som i januari. Men hittills i februari har det inte blivit någon träning alls då jag i stort sett har legat däckad sedan månadens början... Men om förkylningen fortsätter att bättra på sig som den nu har gjort så startar jag med träningen från och med månadag. Och då är det både gympass, hemmapass, promenader, jag kanske till och med skidåkning som räknas som träning. fast jag tvivlar på att det blir skidåkning då jag absolut inte tycker att det är roligt eller tycker om att valla skidorna...



1 kommentar: