Lilypie Third Birthday tickers

måndag 25 februari 2013

It´s back!

Har haft en riktigt bra helg, med en lördag som kändes riktigt lång och innehöll mysig tid med Tove, god mat med vänner och en god natts sömn. Söndagen började med en utvilad Sara som vaknade 8.00 och ville då snabbt åka och hämta Tove som sov hos farmor. Söndagen flöt sedan på med besök i vinterparken, en lång promenad med ljudbok, lite fix hemma, ett bad och trevligt sällskap.

Nu är det måndag och ny vecka. En vecka som jag redan hade bestämt skulle bli superbra. Mycket har varit väldigt bra under dagen, till och med glädjetårar kom en sväng. Men tyvärr så kom den här måndagen även med en ny omgång av förkylning. Jag verkar aldrig få bli riktigt frisk, den bara tar om och om... Just nu sitter jag bara och inväntar febern, känns som den kan komma vilken minut som helst. Men just nu har jag laddat med lite kiwi och en kopp grönt te och tänker INTE vara hemma något från jobbet den här månaden som kommer. Hade nog mycket vab och sjukdagar på den lönen som kom idag. Trevligt för övrigt med lön idag och inte den 27, så nu är räkningarna betalda och jag är redo för en ny månad.
Iaf så verkar jag nästan bli tvungen att glömma all träning den här månaden. Det har blivit 2ggr/vecka, förutom första veckan då jag låg däckad. Så inga tre gånger/vecka som jag hade som mål, men jag tänker faktiskt skylla min förkylning på det. Så nu ska jag satsa de sista dagarna den här månaden på att bli frisk och hoppas på att jag kan sätta upp nya mål för nästa månad som jag kan hålla.

Jag har tränat hemma några gånger under den här månaden och faktiskt tyckt att jag har fått till rätt bra pass, pass som har gett rejäl träningsvärk efteråt iaf. Med tabata-övningar, andra styrkeövningar och burpees, världens jobbigaste övning. men tar sjukt bra!

Nä, nu ska jag slappa lite innan sängen kallar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar