Lilypie Third Birthday tickers

lördag 28 september 2013

Bra och dålig

Den här dagen har varit en mix av bra och dålig.
Vaknade ganska utvilad efter att ha somnat före 21.00 igår, dock känner jag att förkylningen är på väg tillbaka. Vilket följdes av en frukost som inte alls blev som jag hade tänkt, hade planer på att göra gröt men jag och Tove slappade så länge i sängen så när det var dags för frukost var jag så hungrig så jag mådde illa, så då blev det mackor, inte alls lika gott.
Frukosten följdes av en vääääldigt gnällig förmiddag, av Tove alltså. Typiskt när Peter är borta och jag ska vara själv med henne. Efter några timmars gnäll, diskussioner och mycket vilja och äcklig lunch, hamnade Tove i vagnen och jag fick en välbehövlig långpromenad, dock med efterföljande hostningar som jag trodde att jag skulle kräkas av. Men det var såååå jätteskönt att ta en promenad, det finns väl inget härligare än att vara ute i den friska höstluften, framförallt efter en månads förkylning och noll motion...
Efter att ha sovit 3.5 timme vaknade lilla fröken med ett mycket bättre humör och även jag hade återfått lite krafter. Tog och provade ett par byxor som jag inte har kunnat haft sedan jag köpte dem, men behöll dem för att jag älskade dem, och nu passade de perfekt! Vilken lycka!! Så snart kanske jag ska prova resten av alla byxor som ligger i den högen av "önskekläder som jag vill kunna ha en dag eller hoppas på att de ska sitta bättre". Är väldigt nöjd att ha hållit vikten och gått ner lite till efter FF då jag har varit sjuk hela tiden och tränat en enda gång, men detta visar ju vikten av en bra kost.
Tog även och skickade efter någon julklapp, en Bamse-adventskalender och UV-kläder till våren, allt till T så klart.
Så egentligen är det väl förmiddagen som var sämst, men den var riktigt dålig så det har liksom gått ut över hela dagen... Men nu tittar vi på Nicke på barnkanalen, äter lördagsgodis och väntar på Peter som kommer hem om någon timme. Så ett bra avslut på den här lördagen iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar