Lilypie Third Birthday tickers

onsdag 11 juni 2014

Träning...

Just nu flyter träningen på rätt bra och jag har inte så många undanflykter och ursäkter för att inte träna längre.
Två tuffa (för mig) pass blev det i helgen i änge. Ett löppass på ca. 7km och ett benpass med 500 repetitioner som jag testade för första gång. Oj, vad det passet tog bra, det kommer jag lätt att göra fler gånger.
Igår blev det ett löppass på ca. 5.5km och idag körde jag överkropp i samma modell som 500 passet på ben. Det vill säga 5 olika övningar där du först gör 40 rep på varje övning, sedan 30, 20 och 10, vilket då blir 100 rep på varje övning och ger en bra genomkörare.
Så på passet idag fick jag använda min nya kettlebell som jag köpte innan helgen. En 8kgs som jag tror kommer bli väl använd här hemma, Grymt bra kändes det!!
Nu blir det ett långpass löpning på fredag och ett kortare under helgen, ev lite styrka, för på tisdag hoppas jag kunna vara med på Offerdalsmilen, tror dock att jag bara springer 5km sträckan...

Nu ska jag sova, Natti Natti!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar