Lilypie Third Birthday tickers

måndag 20 december 2010

Snart jul!

Just nu längtar jag efter julmat mest av alla tror jag! Det ska bli så supergott!
Annars då, vad händer förutom längtan efter mat? Jag kokade knäck i torsdags, den blev riktigt god efter att ha kokat i evigheter. men när jag skulle köpa formar så var knäckformarna slut så jag köpte ischokladformar som var i papper, måste ju gå lika bra tänkte jag. Men icke! Hade även några vanliga kvar, och tur var väl det, för knäcken lossnade superlätt ur dem, men lossnade inte en millimeter ur ischokladformarna, så köp inte dem om ni ska göra knäck!

Var in till stan en sväng i lördags, var där tidigt, men ändå väldigt mycket folk. Men jag lyckades handla en julklapp till, så det som är kvar nu handlar jag på torsdag då det är lite blommor och sånt som jag inte vill köpa redan. Vi lånade även hem citykorgen till vagnen, så nu står den i hallen, bara vagnen som saknas nu. Är iaf supernöjd att få låna den, den var superfin och ser inte alls använd ut, pojken som hade den hade den några månader för ca. 1.5år sedan. Jag tycker det är klockrent att få låna saker till minin som den ändå inte ska använda så länge. En ny citykorg går ju på strax över 2000kr så nu kan jag ju lägga dom pengarna på något annat roligt.

Jag städade badrummer i helgen också, inte ett så roligt rum att städa, men eftersom det är rätt nytt och fräscht så är det väldigt lättstädat. Det brukar vara duschväggarna som är jobbiga då de är fulla med kalk, men den här gången var det nästan ingen kalk på dem, så det gick bra. Badkaret brukar inte heller vara så roligt, men det använder vi ju så sällan så även det var lättstädat. Så städningen jag har kvar att göra i veckan är dammsuga golven och skura, i alla rum utom badrummet, så det blir nog på onsdag, tror inte jag har något annat planerat då. För imorgon ska jag på stan en sväng, ska klippa och färga håret hos Emma på EHF, ska bli skönt även om det inte var så längesen.
I övrigt så har jag inte så mycket i veckan, klippa mig, köpa någon klapp till, fixa bingolotter till uppesittarkvällen hos Jessica, Anders och Alicia, åka till farmor och lämna klappar, och köpa potatis så vi kan göra Jansson. =) Potatis är nog det enda vi inte köpte i fredags när vi handlade lite julmat, vi handlade på Maxi då. Jag trodde det skulle vara massor med folk, vilket det nog var, men det gick ändå ganska bra, tycker oftast att det kan vara mycket folk på Maxi utan att det känns för trångt som det kan kännas på andra affärer.

Idag ska jag inte göra något alls, bara läsa boken jag lånat av Eva, "På smällen", en ganska rolig bok där inget från verkligheten döljs om hur det är att vara gravid. =)

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar