Lilypie Third Birthday tickers

onsdag 30 april 2014

Hjärntvättad

Just nu finns det inget som provocerar mig mer än alla hjärntvättade personer, både i verkligheten, tidningar, internet och på facebook. JAG BLIR GALEN!


  • Du måste Yoga, det är det enda din kropp behöver, allt blir bättre med yoga...
  • Styrketräning är det enda du behöver skit i all annan träning...
  • Löpning är den absolut bästa träningsformen, om du inte springer så dör du typ...
  • LCHF utför mirakel, sjukdomar försvinner och man blir frisk som en nötkärna...
  • Raw Food är det mest naturliga som inte förstör de livsmedel du äter, du kan sluta äta om du tillagar din mat...
  • Paleo blir du så himla smal av och äter du POTATIS så dör du, för det är gift...


Ja, osv...
Snart påstår väl någon att om man gör som dem så försvinner all fattigdom och svält, kanske till och med krig!

Ja, jag förstår att dessa saker fungerar, för en del... För en liten, liten, liiiiiten procent av världens befolkning fungerar just dessa saker, men långt ifrån alla. Men en del människor beter sig som att de är hjärntvättade och med i en sekt när de pratar om sina livsstilar och ser ner på alla andra.

Jag har testat allt ovan, jag älskar dessa träningsformer, i en kombination av varandra. Endast Yoga ger inte mig den styrkan och konditionen jag är ute efter, endast styrketräning skulle inte ge mig den smidigheten jag behöver i mitt liv och arbete, endast löpning skulle förstöra min kropp snabbt då jag har många delar på min kropp jag behöver stärka med mer muskler....
LCHF har väldigt många bra recept, men jag tycker det blir tråkigt i längden och äckligt, man måste ju typ leva på ägg och feta produkter, och gud förbjude om du äter för mycket frukt. Raw food har även de mycket bra, men jag ÄLSKAR gratänger, grillat kött, etc. alldeles för mycket. Paleo har mycket gott och ofta gör jag många recept som är Paleo, mycket gott, men jag mår illa och får ont i magen av alla ägg, kokosmjölk, nötter. Plus att jag älskar stuvade makaroner, lasagne och annat gott som är förbjudet alldeles för mycket.

Allt handlar om vad vi vänjer vår kropp med vad det gäller mat iaf, tror jag. Potatis är inte gift, mjölk är inte dåligt, frukt är väldigt bra för våra kroppar, att tillaga maten är inget vi mår dåligt av.

För mig är en kombination av bra och allsidig kost bäst för mig, vad min kropp behöver och vill ha. Jag tycker om att njuta av god mat, tänk det goda fredagsmyset, en glass i solen på stan, att kunna gå ut och äta middag utan att bry sig om vad de serverar, att slippa känslan av att vara på friluftsdag när man är 31 när man måste packa upp sin medhavda mat på jobbet...

Detta är bara mina åsikter och ingen annans.

Jag säger inte att jag är bättre, men eftersom medellivslängden har ökat år efter år, utan speciella träningsformer eller kost så tror jag att jag kommer att klara mig bara bra! Alla får gärna tycka vad de vill, men tänk lite på hur vi säger/skriver sakerna ibland...

Så, nu har jag avreagerat mig lite.

2 kommentarer:

  1. Johan hälsar: Träna va fan du vill! Träna med det du tycker är kul. Huvudsaken är att du rör på dig och äter den mat du vill i måttlig mängd. Sen kan alla andra fara åt helvete!

    Ja, och jag säger väl samma sak! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men det gör jag ju Johan, men blir irriterad för att en del är så trångsynta och tycker att just deras väg är den enda rätta och tittar snett på folk som tycker något annat... =)

      Lagom är bäst!

      Skoj att du läser Johan, Även kul att du läser Jessica, men det visste jag ju redan att du gjorde! =)

      Kram

      Radera