Lilypie Third Birthday tickers

måndag 13 april 2015

Djungel

Alltså det här med att deklarera... 😨
Jag sliter mitt hår! De ska tydligen ha in en NE-bilaga från oss i år och deklarationen går inte att skicka in utan att den är ifylld, men vi har ingen näringsverksamhet mer än att gården är en lantbruksfastighet? !?! Har iaf mailat dem nu och frågat hur vi ska göra, får se vad vi får för svar. Ju mer jag läser i "Dags att deklarera" ju mer förvirrad blir jag. Dom kan verkligen konsten att vrida och vända allt i alla möjliga olika vinklar. Nä, nu tänker jag inte ägna deklarationen en enda tanke till innan jag får svar på mitt mail.

Annars då? Jag och tove har inte gjort mycket idag, slappat och plockat lite. Peter började jobba idag efter ett ledigt påsklov, visst hade han kunnat vara hemma längre men till vilken nytta, här kommer det ju ändå ingen bebis och skulle det hända något är det ju bara att ringa hem honom.
Jag har ju sagt att allt under 11 dagar, att gå över BF, är ju en vinst, men de där 11 dagarna närmar sig med stormsteg.  Jag får trösta mig med att Tove inte var så stor efter 11 extra dagar (3570) och den här var inte heller gigantisk vi det sista ul för några veckor sedan. Sen så får den ju hellre ha lite att ta av än så som det var med T att hon gick ner för mycket, upp för långsamt, skulle stödmatas,  väckas extra på nätterna osv.
Jaja, en dag närmare hela tiden 😆

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar