Lilypie Third Birthday tickers

torsdag 23 april 2015

Första dagen

Idag är första dagen jag har varit ensam en längre stund med Oscar. Tove och Peter åkte nämligen på badhuset i några timmar.
Det gick iaf superbra, han är så snäll hela tiden och tur är väl det, för jag börjar redan gruva mig inför att Peter ska börja jobba och jag är ensam med två barn, hur ska det gå och framförallt, hur ska jag räcka till för Tove. Ja, tiden visar väl hur det blir. Tur Oscar sover långa pass både på dagen och natten 😘

Idag fick jag iaf iväg en liten beställning på kläder till mig, några tights/leggins, en tröja och en klänning, kände att jag inte har så mycket att använda just nu som passar, är skönt och går att amma i.
Något som även har slagit mig när jag har kikat runt på nätet är att de söta, färgglada kläderna är inte gjorda för killar, visst finns det massor av fint till pojkar också men inte alls i samma utsträckning som till tjejer. Däremot får killar vara lite tuffare än vad tjejer får... Jaja, Oscar har iaf nästan bara kläder efter Tove för tillfället, och det fungerar bra det också, men sjukt att det ska vara så uppdelat redan när de är små .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar