Lilypie Third Birthday tickers

torsdag 9 april 2015

Graviditet

Tänkte sammanfatta den här graviditeten lite kort.
Jag tyckte ju att den med Tove var jobbig med tanke på hur mycket jag kräktes och problemet med karpaltunnel som jag fick i båda händerna och en lång sjukskrivning, men den var en dans på rosor jämfört med den här.

Den här började ju med ett fruktansvärt illamående som gjorde att jag konstant var tvungen att småäta, men som blev ännu värre runt v. 17 med mycket kräkningar som resulterade i sjukskrivning i v.18 och sex veckor framåt på 25%, alltså två timmar varje morgon så jag fick kräkas klart innan jag satte mig i bilen och skulle åka till jobbet. Men efter jul så blev det bättre, dock så fick jag mycket sammandragningar då och blev sjukskriven 50% då, vilket hjälpte bra fram till jag fick gå hem på heltid med graviditetspenning. Och de sista två månaderna har jag sovit extremt dåligt, kissar var femte minut känns det som, är helt handikappad om jag inte har en toalett inom fem meter (typ), halsbrännan from hell, extrem klåda på händer, fötter och en del på kroppen, täppt i näsan, otroligt tung i kroppen, får ont i benen och sväller så mycket om fötter och vader så inte ens skoterskorna går att använda.
Men annars så är allt toppen! 😝
Det är ju snart över, hoppas jag, och då tänker jag att eftersom graviditeten har varit sämre än förra gången så blir säkert förlossningen mycket bättre än sist, för så måste det ju vara?! 😀

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar