Lilypie Third Birthday tickers

söndag 17 april 2011

Helgen

I fredags var vi och vägde Tove igen och nu vägde hon 4390g, stora tjejen! Så nu matar vi och ger ersättning som vi vill. Igår, lördag, hade vi dammtorkat, dammsugit, skurat och bytt sängkläder innan klockan var 11.00, man blir sjukt effektiv som småbarnsförälder! Sedan tog jag och Tove en promenad när Peter skulle hjälpa grannarna med en dörr, även jag och Tove hängde där när hon somnat. Vi blev bjudna på mat där på kvällen, grillat! Supergott var det! Det blev även lite kortspel som vanligt, och jag hade sjuk tur hela kvällen, fick grymma kort hela tiden. Tove var supersnäll hela dagen och sov massor och var på bra humör när hon var vaken. Då hon sovit så mycket trodde vi att det skulle bli mycket vakentid under natten, men det blev det inte, hon var BÄST! Idag hälsade vi på Peters pappa och fru, och Tove sov hela tiden. Lite tråkigt att hon inte visar sin glada och vakna sida då vi hälsar på folk, men hon behöver väl sin skönhetssömn...=) I torsdags var vi som sagt på föräldragrupp, och det var supertrevligt! Vi har väldigt mycket mer gemensamt nu när alla fått sina bebisar. Och i maj börjar babymassagen, det ska bli mysigt! I veckan händer det lite som vanligt... Funderar på en promenad i stan imorgon och sedan på kvällen kommer Anna och Johanna hit, på tisdag tror jag att jag åker till änge, på onsdag på dagen tror jag att det blir en promenad med farmor och sen på kvällen ska jag träffa Jessica och Jessica, på torsdag har vi läkarbesök med Tove och i påsk får vi se vad som händer. KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar