Lilypie Third Birthday tickers

söndag 14 oktober 2012

Sköna Söndag

Söndagar tycker jag är en väldigt bra dag. Då har lugnet infunnit sig och jag känner mig avslappnad.
Idag har vi bytt till vinterdäck (läs Peter, jag och Tove tittade på), vi var in till stan och bytte Toves mössa och köpte lite hostmedicin till henne, åkte även till Kvantum och kompletterade lite saker till middagen.
När vi kom hem så fikade vi lite gofika och jag gick och vilade en timme, mycket skönt, men är ändå trött...
När jag klev upp så klippte jag Peter och sedan Toves lugg, och det var inte det lättaste. Hon har inget emot att få den klippt men sitter inte så stilla. =) Jag har dammsugit och skurat, så nu kan jag slappa veckan som kommer. En dag då mycket har blivit gjort!
Vi gjorde Morbergs lasagne till middag, den var riktigt god, men blev ganska torr. Så nästa gång vi gör den, för vi kommer att göra den igen, så gör vi nog mer sås eller en blötare köttfärssås...

Pappa ringde och berättade att köttet vi beställt kommer till veckan. Det känns som mycket pengar direkt, men snart har vi runt 55kg kött och färs i frysen så då behöver vi ju inte köpa sånt på väldigt länge. Det är så skönt att ha mycket kött i frysen, lätt att laga mat.

Nu blir det lite Solsidan snart och sedan MIB3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar