Lilypie Third Birthday tickers

lördag 24 november 2012

Negativa

Är så glad för att det går så bra för många av mina nära och kära nu för tiden, det är så roligt för dem! Men då sitter man ju här och undrar när det är min tur att få lite "flyt" i livet....

MEN VÄNTA NU!

Jag har en underbar familj, världens bästa sambo, en underbar dotter, ett fast jobb jag trivs bra på med bra kollegor, föräldrar och barn, bra vänner, gör mycket roliga saker och mår bra alla dagar med vart jag är i livet just nu.

Varför är det så lätt att fokusera på de få saker som inte är så bra? Varför låta de negativa sakerna få så stor plats i vardagen?

Det som är mindre bra i mitt liv just nu, enligt mig, är främst att jag tycker att jag blir sjuk hela tiden, då förkyld. Det är ju inget livsfarligt och alltid något som försvinner. Jag tycker det är tråkigt att jag aldrig tränar längre, men jag kanske bara har en paus? Jag skulle vilja flytta till något större, men vi bor ju väldigt fint och billigt just nu, varför stressa till något boende som kanske ändå inte blir rätt för oss?

Nä, nu ska jag försöka fokusera på de saker som går/fungerar bra. Kanske jag i de bra sakerna kan se ett "mönster" och "använda"det för att få de lite sämre sakerna att fungera bättre. Som tex träningen, det finns ju många saker som jag prioriterar och tar mig tid till, kanske kan lista ut varför jag hellre gör dem än tränar och där se hur jag kan få till lite träning i mitt liv också, bara jag blir frisk =)

Sluta tycka synd om mig själv!!

Positiva tankar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar