Lilypie Third Birthday tickers

söndag 27 januari 2013

Glest

Det blir lite glest mellan inläggen nu då jag lägger upp bilder på instagram och glömmer då bort bloggen lite.

Idag var jag iväg och tränade. Det blev benböj, marklyft, utfall, latsdrag, skivstångsrodd och "Good mornings" fast i maskin (vet inte vad maskinen heter). Alltså rygg och ben. Jag tycker de musklerna är sköna att träna tillsammans då tex. marklyft och good mornings tränar både och. Sedan blev det även ett intervallpass på löpbandet, 1 minuts intervaller på 9-9-9.5-9.5-10-10-10.5-10.5-11-11. Ett sjukt skönt pass som jag hade kunnat fortsatt med hur länge som helst idag. Vissa dagar är det både roligare och skönare att träna än andra.
Jag har iaf bestämt mig för att lägga mer fokus på de stora musklerna nu till en början, ben, rygg, bröst och mage. De andra muskelgrupperna kommer ju liksom med på köpet i många av övningarna. Plus att jag tycker de större är roligare och ger mig mer i tex. jobbet om jag är stark i de grupperna, rygg och mage känns ju extra viktiga för mig.

Idag gjorde jag kokosplättar som jag har tänkt att jag ska äta till frukost imorgon. Kokosmjölk, ägg, grädde och kokosmjöl. Lätt att göra men jag måste kolla på något nytt recept. Smaken blev väldigt bra, men de blev torra och lite "gryniga".



Här kommer receptet på kycklingsoppan som jag gjorde för en vecka sedan, supergod!


5 msk smör ("riktigt")
1 finhackad purjolök
3 skalade och skivade morötter
4 pressade vitlöksklyftor
1 pkt kycklingfileér, tinade och strimlade till lagomt stora bitar
6 dl kycklingbuljong (jag kokade upp en hönsbuljongtärning i 5 dl vatten och det funkade lika bra)
6 dl vispgrädde
4 tsk hackad gräslök
8 tsk hackad basilika
salt



1.Stek purjolöken, vitlöken och morötterna i smöret i några minuter (i en djup gryta).
2.Häll i buljongen och den strimlade råa kycklingen.
3. Låt sjuda i 15 minuter.
4. Häll i grädden, gräslöken och basilikan. Salta efter smak. Rör kontinuerligt i soppan till den har blivit krämig. Testa och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar