Lilypie Third Birthday tickers

måndag 14 januari 2013

Hur går det då?

Hur går det med min utmaning då?
Jo, det går väldigt bra. Åt dock en liten tårtbit i lördags, så man kan ju säga att jag har misslyckats med min utmaning, men jag tänkte inget mer på den. Den var god och jag valde att äta den, så, inget mer med det. Kan jag hålla mig till en liten tårtbit varannan vecka så skulle jag ju vara sjukt nöjd. Jag har ju inte som mål att jag ska vara utan socker resten av mitt liv, vill bara testa hur länge jag klarar mig utan samt bevisa för mig själv att jag inte behöver det. Så jag fortsatte bara min utmaning efter den där tårtbiten och inget mer med det. Det kommer säkert fler godsaker in i bilden under resterande del av månaden. Men från att ha ätit något med socker några gånger per dag till att inte ens äta lingonsylt till havregrynsgröten är bra för att vara mig.
Och havregrynsgröt utan lingonsylt är inte gott på en fläck!
Jag åt inte ens av fredagsfikat på jobbet, och DET kändes!! För jävlar vad goda dom där kakorna fulla med choklad såg ut att vara!


Nästa månads utmaning tror jag blir att träna tre gånger/vecka och äta GI 90/10, alltså 90% av tiden. Men jag funderar lite till, är ju halva månaden kvar.

3 kommentarer:

  1. Min utmaning är att inte dricka Cola, äta godis, chips, ostkrokar, äta pizza mm på minst tre månader. 1 vecka har gått och än så länge går det bra, men sötsugen ibland är jag så jag inte vet vad jag ska ta mig till! Men jag kämpar på! Hejja till dig med!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att du är duktig Sara! :)

    SvaraRadera
  3. Tack, så mycket! Ni är väldigt duktiga ni med!

    SvaraRadera