Lilypie Third Birthday tickers

tisdag 31 mars 2015

Äntligen

I helgen var vi i åkersjön. Lördagen var ju fantastisk med sitt härliga väder. Jag satt i en solstol och lyssnade på ljudbok i stort sett hela dagen, Peter och tove var iväg på några kortare skoterturer och Peter var iväg på någon själv också. Tove lekte så himla bra hela dagen och ville aldrig gå in, hon satt med sin hink och spade och gjorde tårtor och kakor, snöolja till skotrarna och mycket annat. Hur besvärligt det än skulle vara att ta sig iväg till typ åkersjön så är det sååå värt det när vi ser hur mycket hon uppskattar och älskar det. Hon är om möjligt ännu gladare där än annars och hon tycker allt är roligt!

Och till rubriken.
Idag tog jag mig i kragen och satte mig ner för att göra klart hennes album över hennes första år. År 2 och 3 har vi gjort fotoböcker på nätet, men jag ville spara armbanden från sjukhuset, rosetten från dopet, dopkort, födelsedagskort osv, sånt som inte kommer med om man gör den digital. Men nu är den gjord, hade egentligen inte så mycket kvar. Men när man påbörjat något och sedan gjort ett alldeles för långt uppehåll så man tappat tråden är lusten att fortsätta inte så stor.
Nästa barn ska också få en över sitt första år, men bara en bok med väl utvalda bilder, inte två stycken som det blev för tove, plus att hon hade en "mitt första år bok", det blev lite kaka på kaka och tog för mycket tid. För är det något jag tror kommer att minska med två barn är det nog tiden att göra sånt här 😆

Och för övrigt får gärna nästa komma nu, idag, eller vänta tills efter påsken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar