Lilypie Third Birthday tickers

tisdag 11 januari 2011

Föräldragrupp

Hela förra veckan var jag superförkyld och kände mig allmänt seg, febrig och hängig. På lördagen fick jag en släng av magsjuka och jag kan säga att det inte var roligt när minin rörde sig i en redan orolig mage, men jag var bättre redan på söndagkväll, men väldigt matt. Var även matt hela måndagen, men idag känns allt som vanligt igen. Inte så konstigt att jag var matt någon dag när jag inte fick behålla något som jag stoppade i mig.

Idag var jag iaf på första föräldraträffen. Kan inte påstå att den gav mig något och för tillfället så känns det inte som att personerna som är med i gruppen är sådana som jag skulle vilja umgås med privat heller, och det var väl en av mina förhoppningar, att få träffa någon i samma situation som jag kunde umgås med. Nu var ju inte alla där idag, men de fyra andra mammorna som var där idag och jag känns väldigt olika varandra. Även informationen vi fick tyckte jag var ganska onödig/sånt som jag redan visste. Så jag hoppas att övriga gånger blir bättre, men även om det inte blir det så kommer jag att gå alla gånger, men mest bara för att ha något att göra känns det som nu. Men det kanske blir bättre.
Sen så fick vi se en film om amning, och när barnmorskan skulle sätta igång den så var det precis som i typ högstadiet när en lärare(läs oftast äldre tant) skulle starta videon, den gick aldrig igång och någon från klassen fick hjälpa till, vi sa även att det skulle tryckas på vissa knappar, men Nej, det behövde man inte enligt henne, men så fort hon tryckte på knapparna vi sa så gick filmen igång, så var det nu med.

Igår kväll hade jag iaf den värsta halsbrännan hittills, kunde inte sova och när jag väl somnade så vaknade jag av halsbrännan. Så idag köpte jag Gaviscon, och den smakade skit! Tur att man inte ska svälja den hel eftersom jag inte klarar det längre, men när man tuggar den här så bildas ett skum i munnen som smakar skit och är jobbigt att svälja. Men jag ska ge den något försök till.

//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar