Lilypie Third Birthday tickers

onsdag 12 januari 2011

Leva farligt

Igår när jag skulle på föräldragruppen så tänkte jag testa de tabletterna jag köpte mot halsbränna direkt. Så jag stoppade in en i munnen och tyckte det gick rätt bra, men eftersom jag tuggade och tuggade så blev det mer och mer skum i munnen även fast jag svalde lite hela tiden. Så jag kände att jag var tvungen att ha vatten för att inte kräkas, så jag valde att dricka parasitvatten, Leva lite farligt. =) Så jag får se nu då om jag blir dålig eller klarar mig.

Idag var jag till barnmorskan, allt såg bra ut, järnvärdet och blodsockret var perfekt, även blodtrycket. Minin hade vänt sig med huvudet ned, vilket är bra. Och jag hade gått upp 1kg sen sist, men min mage hade växt, massor. Så från att börja i den övre delen av kurvan till att sedan hålla mig mitt i för två veckor sedan, men idag var jag en bra bit över det övre strecket. Så hon skickade en remiss till sjukhuset och kollade med dem om de vill göra ett till ultraljud. Hon sa att storleken kan bero på fyra olika saker: Bebisen är stor, mycket vatten, bebisen ligger högt upp, datumet är fel.
Så nu får jag vänta och se om det blir ett till ultraljud eller om allt bara flyter på som vanligt. Ska iaf tillbaka till BM om två veckor som vanligt.

Ikväll var jag och Felicia och grattade lilla Meja som fyllde 1år igår. Mycket trevligt att sitta och surra en stund!

//Sara

1 kommentar:

  1. Oj, hoppas allt är ok, nästan så jag skulle vilja gått på ett senare ultraljud också, känns som man kan se mer då =) Kram

    SvaraRadera