Lilypie Third Birthday tickers

måndag 7 februari 2011

Josh Groban - You Raise Me Up



Älskar verkligen Josh Grobans röst!

Vad har hänt sedan sist då. Jo, jag var till fam Jonsson/Jönsson i fredags, mycket trevligt, men jag tänker inte rekommendera filmen "Salt", jag tyckte den var lite för konstig för min smak.
I lördags åkte vi upp till Änge på ett kortare besök. Sen blev det fotboll och tv resten av kvällen. Igår, söndag, kom mamma, pappa och Per hit med ett skötbord till badkaret, ett sådant som jag skrev om tidigare att vi ville ha istället för det vi fick låna av hyresvärden. Det här passade super bra på badkaret. Skönt med alla saker man får så man slipper köpa. Jag kan tycka att mycket av det man "behöver" till ett barn är onödigt dyrt, och även onödigt över lag som vi fått lära oss under utbildningen och då jag gick den korta kursen i småbarnspedagogik. Som tillexempel gåstol, hoppgunga och babysitter, ingen av de sakerna främjar barnets utveckling. Tänker inte gå in på hur och varför, men så är det och det finns massor med forskning på det. Men jag säger inte att jag inte kommer att använda mig av de sakerna. Jag kommer nog att använda mig av de flesta babysakerna som finns så länge bebisen gillar dem och är nöjd då den får använda sakerna, man kan inte lyssna på vad alla andra säger. Vad tycker JAG är bäst för MITT barn, helt enkelt.
Igår kväll kom även Magnus, Helene, Elin och Hugo hit en sväng, mycket trevligt. De hade med sig babyskyddet vi skulle få låna av dem. Det var superfint och ser absolut inte använt ut. Helene hade även plockat ihop lite kläder som vi fick låna till bebisen, jättefina och söta. Just nu tror jag att bebisen har mer kläder än vad jag har =) Iofs i lite olika storlekar så allt kan den ju inte ha samtidigt, men ändå.
Idag ska jag inte göra något alls, bara slappa framför tvn och kanske spela lite poker.

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar