Lilypie Third Birthday tickers

tisdag 20 december 2011

Idag...

... var vi på stan. Jag tror att jag är klar med julklapparna nu, men säkert, som det alltid blir, så vill jag köpa något mer till någon =) Jag gjorde idag klar min mormor, farmor, Peter och Tove, samt köpte en klänning till Tove som hon ska få ha på julafton. Bara att hoppas hon inte kräks ner den det första hon gör, den kan ju få vara ren en hel dag tack! Men jag kan säga att det inte var så skoj på stan idag, mycket folk och väldigt halt, så inge mer stan för jul.
Fikade med Anna också, eller jag åt lunch och hon fikade. Väldigt god mat på Åhlens tyckte jag. Supertrevligt att sitta och surra lite, synd att vi inte hade hela dagen på oss bara. Men det blir nog fler tillfällen =)

Tove somnade iaf 19.00 idag och jag har ingen som helst förhoppning om att hon kommer att sova hela natten. De senaste veckorna så somnar hon för att sedan vakna ca. 2 timmar senare och är då helt omöjlig att få att sova. Vi har provat massor, att hon ska lägga sig senare/tidigare, sova mer/mindre på dagen, sova fler/färre tillfällen under dagen, vara mer/mindre aktiverad... Ja, nu har jag inget mer jag kan prova. Men jag kan säga att det är frustrerande att hon väldigt ofta vaknar när jag tänker att jag ska gå och lägga mig, det resulterar i en väldigt trött mamma som inte alls orkar lika mycket längre. Men jag hoppas att det bara är en "fas"(som bvc säger) som snart går över och hon sover hela nätterna från kl. 19.30 som hon gjorde från 3 månaders ålder!

Nu ska jag äta lite knäck, bara för att det är så gott! Måste nog göra mer i mellandagarna!

//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar