Lilypie Third Birthday tickers

torsdag 15 december 2011

Snart Jul!

Gud vad jag tycker att den första delen av december gått fort! Snart är det jul, nytt år och alla julsaker ska bort. Känns ju knappt som att jag har hunnit med att mysa med ljusstakar, tomtar, lussebullar och knäck... Knäck som jag inte ens har gjort, men måste göra! Ikväll när Peter kommer hem, vi har saknat honom massor den här veckan, då åker vi och storhandlar, så då ska det shoppas till att iaf kunna göra chokladtryfflar med mintsmak hade jag tänkt, och kanske knäck. och sedan köper vi hämtpizza! Ska bli så gott, det har vi nog inte ätit på säkert 3-4månader.
Jag funderar om Tove har kommit in i någon fas där hon vill vara nära? Hon vill upp i famnen nästan hela tiden, gärna sitta i knät, somna i famnen och lutar huvudet mot mig precis som att hon ska gosa hela tiden. Och igår vaknade hon precis när jag tänkte gå och lägga mig, hade det varit tidigare så hade det nog räckt med att stoppa in nappen, men nu när hon såg att jag också la mig så började hon gnälla, och gnället blev till gråt som blev till helt förtvivlad gråt, så då fick hon komma till mig och runt 00 somnade hon. Typiskt den kvällen då jag hade stora planer att lägga mig runt 21 eftersom jag var så trött. Kan tillägga att jag inte är piggare idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar