Lilypie Third Birthday tickers

tisdag 6 december 2011

Öppna förskolan

Vi har varit på öppna förskolan från 9.30 till 13 och myst!
Tove tycker mycket om deras sångsamlingar och lässtunder och idag fick hon vara med på båda två. Det är så coolt att se hur barnen lyssnar när pedagogen läser och se hur de lyser upp när vi sjunger. Jag sjunger väldigt mycket här hemma med Tove, men känner att jag kanske är dålig på att göra rörelserna till sångerna, så nu blir det skärpning på den fronten! "Sång, rim och ramsor främjar språkutvecklingen" = inpräntat från utbildningen =)
Vet föresten inte om jag har skrivit det, men i några veckor nu så tar Tove sig fram. Kan väl inte kalla det för att krypa, men någon slags udda stil har hon och fram kommer hon, bitvis går det väldigt fort också! Hon kanar på ena benet och går på något sätt med det andra... Och igår kväll kom hon på att hon även kan sätta sig upp i sängen när det är dags att sova, så då fick hon sova i vår säng hela natten då vi inte sänkt botten än, men nu blir det av. Och varje gång jag la hon ner så trodde hon att vi busade så hon låg och gapskrattade, kan säga att det då är ganska svårt att hålla sig allvarlig och inte skratta åt henne =)

Nä, nu ska jag gå och fixa dagens gourmet middag, Korv och makaroner! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar