Lilypie Third Birthday tickers

torsdag 8 december 2011

Sova

Idag är jag lite piggare, men det kan ju vara för att jag gick och la mig kl 21 igår, inte för att jag fick sova då, men vila lite iaf. Tove fick sova i vår säng inatt, för efter att jag klivit upp ca. 10 gånger för att lägga henne ner så orkade jag inte mer. Hon somnade kanske efter 30 min i sängen och då fick jag nästan hålla fast henne för att hon inte skulle sätta sig upp hela tiden, vidare under natten är det som om hon sätter sig upp i sömnen för jag lägger henne direkt och hon sover redan när huvudet nuddar madrassen. Så ca 15-20ggr fick jag min skönhetssömn avbruten för att sedan vakna kl 7, sov till och från mellan 7 och 8. Klockan 9 var Tove trött igen och somnade. Jag brukar ju försöka styra hennes sovtider lite, men idag så har jag bestämt att hon ska få sova när hon vill och hur länge hon vill, och jag skiter i hur kvällen blir, mest bara för att prova lite om natten eventuellt kan bli bättre.
Jag har iaf gjort lite mat till henne för att lägga i frysen nu när hon sover igen. Det blev potatis, fisk och grönsaker, rätt gott om jag själv får tycka till. Så det blev massor av lådor med samma mat, men det kan vi ju varva med andra måltider vi har i frysen, burkar vi köpt eller mat som vi äter. Som idag har jag tänkt att hon ska få äta bloddpudding med mig, för Peter blir nog kvar i Åre. Och härom dagen fick hon makaroner och korv som vi åt, det åt  hon helt själv, både då hon fick det till middag och sedan till lunch. Så min plan är nu att det lite mindre kladdiga ska hon få äta själv i fortsättningen. Det är ju så mycket lättare att äta samtidigt om hon äter själv. Så idag ska hon få äta blodpuddingen själv.

Nu ska jag nog ta vagnen och kika hur det blev sedan plogbilen mejade ner våra brevlådor och satte upp nya, kan tänka mig att det behövs nya adress- och namnlappar på dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar