Lilypie Third Birthday tickers

onsdag 12 september 2012

Dåligt samvete...

Åh, vad jag har dåligt samvete nu.
1. för att jag aldrig blir frisk och kommer tillbaka på jobbet
2. för att jag blir hemma resten av veckan
3. för att jag har semester på måndag och blir i och med det borta från jobbet ännu längre
4. för att jag inte har någon ork att sysselsätta Tove på det sättet hon behöver
5. för att jag ska lämna henne på förskolan imorgon så jag får vila några timmar


Jag vill inte alls lämna henne på förskolan imorgon, men eftersom jag aldrig blir frisk och verkligen behöver vila så måste jag. Hon tycker säkert att det är skoj, men mitt samvete säger att när jag är hemma så ska även hon vara hemma...

Ja, som ni nog har förstått nu så blir jag hemma resten av veckan. Åkte iväg och handlade lite idag för att det saknades lite saker hemma. Och under den lilla resan och långsamma promenaden i affären så blev jag alldeles svettig, andfådd och fick världens hostattacker... Då tog jag beslutet, som skär i hjärtat, att jag ska nog vara hemma resten av veckan.

Nu blir det vila för mig eftersom Tove sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar