Lilypie Third Birthday tickers

onsdag 5 september 2012

Vardag

Här har vardagen slagit till. Har märkt bara på de här tre dagarna, att tiden inte riktigt räcker till.
Men idag hann vi iaf med att handla, äta, laga en kycklinggratäng till imorgon och mysa liiiiite. Vi hann även med 1.5timme lång läggning. Tove har alltid varit lätt att lägga, men den här veckan sedan hon började med sina långa dagar på förskolan så tar det lång tid varje kväll. Jag kan tänka mig att det är mycket att bearbeta, fundera på och smälta innan hon somnar. Får se om det blir bättre om ett tag, när intrycken lägger sig lite och att vara på förskolan har blivit en vana.
Men hon är iaf frisk fortfarande, det trodde jag inte. Men nu har hon ju snart klarat tre veckor på förskolan utan förkylning. Enligt mina erfarenheter är det sällan barnen klarar sig så länge sedan de börjat. Men att hon är frisk än kan ju bero på flera saker... 1. många besök på öppna förskolan och utsatt för en del baciller 2. en del besök på mitt jobb då hon ofta blivit sjuk efter = hon har redan fått en dos av baciller 3. Hon har ett bra imunförsvar 4. De kanske tvättar händerna ofta och undviker smitta så 5. Det är få barn och inte så många som sprider sina "smittor" =)  Men det är nog en kombo av alla 5 sakerna tror jag.
Bara för att jag gör det här inlägget så lär hon väl bli sjuk nu....
Jag har för övrigt ont i halsen som kommit krypande under hela kvällen, hoppas det försvinner fort!!

Natti natti!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar