Lilypie Third Birthday tickers

tisdag 11 september 2012

Hemma

Jag är hemma idag och imorgon med. Får se hur jag känner mig mitt på dagen imorgon om det blir jobb på torsdag. Förkylningen är inte ett dugg bättre, jag har ingen ork, men jag har inte heller någon feber, så det är ju något positivt.
Men jag hatar att vara hemma, får alltid så dåligt samvete mot mina kollegor då, så jag skulle nästan må bättre av att vara på jobbet sjuk än att sitta hemma och ha dåligt samvete... Och imorgon som vi har möte och allt, ett möte som jag faktiskt gärna hade varit med på, barnvakt var fixad....Men jag blir hemma.
Hatar känslan då man tvivlar på om man är tillräckligt sjuk för att vara hemma, kan man veta det innan man provat på att jobba? Jag är mer förkyld än sist, den gången jag fick penicillin, och då var jag sjuk i fyra veckor! Jag tror det har mycket att göra med att jag inte var hemma en enda dag för att vila då. Och den här gången SKA jag bli frisk snabbare!

Så nu sitter jag hemma för att intala mig att jag blir frisk snabbare om jag är hemma och att ingen vill ha mig på jobbet om jag inte orkar göra mitt jobb...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar