Lilypie Third Birthday tickers

måndag 2 mars 2009

Jobb och skola...

Idag har jag och Anna gjort intervjuer, så snart ska jag sätta mig att skriva ihop det vi fick höra på en intervjun. Jobbigt bara att sånt tar sån tid, jag får nog räkna med några timmars skrivande av intervjun.
Vi har som sagt gjort intervjuer idag, det gick väldigt bra. Jag vill jobba på någon av de förskolorna vi var på idag! Precis så som de arbetar vill jag jobba när det gäller dokumentation. Det som känns lite tråkigt att det krävs mer än en person för att det ska bli en förändring där jag jobbar och jag har ingen lust att dra något sådant lass... Jag förstår om de jag arbetar med blir less på mig och alla mina idéer och allt jag pratar om som är så bra på andra förskolor. Men det är så att man får så mycket tips och idéer i utbildningen och helst skulle man vilja genomföra alla direkt! Och just när man har fått idén är man så ivrig att testa och kommer till förskolan och känner att man brinner för något, men eftersom de jag arbetar med inte har hört och sett samma saker som mig så är det omöjligt för dem att förstå vad jag pratar om... Och jag är rätt kass på att förklara också... Jag just nu känns det som att det ultimata skulle vara att få arbeta med de som gått samma utbildning samtidigt som mig, och dom jag trivs med... Det som är så synd är att jag trivs så himla bra med dem jag arbetar med i Änge, så jag vet inte om jag vill sluta där för att jag trivs, trivs med personal och barn, men inte med arbetssätt...

Hmm, what to do?!

Undra hur det känns när man är på väg att gå in i väggen eller bli utbränd...?

/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar