Lilypie Third Birthday tickers

onsdag 30 mars 2011

Inställt

Lönesamtalet idag blev inställt, chefen var sjuk. Hon skulle höra av sig när hon blivit frisk och ge mig en ny dag och tid, så det blir nog bra. Tove vägde iaf 3845g idag, vilket bara var en ökning på 35g sedan sist för 8 dagar sedan. Och detta var ju förstås för lite då det ska vara ca 200g/vecka. Så nu ska jag amma ca varannan timme, eller max tre timmar mellan varje amning tills på måndag då vi ska tillbaka. Men jag har redan bestämt att jag inte tänker väcka hon på nätterna som bvc sa att jag skulle, kan hellre amma oftare på dagarna. För det där med att väcka henne och amma fick jag nog av på sjukhuset, och när hon sover, då sover hon hårt, det är ju omöjligt att väcka henne då. Har funderat på en sak... Alla säger olika när det gäller barn och saker som rör dem. Tex. de på 109/neonatalavd. sa att små barn inte ska ha kudde i sängen, utan senare då de är äldre, men de på bvc säger att de ska ha kudde då de är små, men inte senare då de börjat vända på sig... Först hade vi inte kudde, sedan la vi dit en och nu har vi tagit bort den, vi har sagt att vi tänker prova oss fram, undrar hur andra gör? Hon på BB sa att det skulle vara full påklädning, mössa, vantar och varmaste jackan för att undvika mjölkstockning, på 109:an gjorde de ordning två "vaddpaket" åt mig och sa att det räckte att hålla mig varm där mjölkstockning kunde uppstå och bvc-sköterskan sa att det är vinden som är farlig... Undrar hur man ska klä sig? Och försäkringskassan ska vi inte ens prata om, där beror ju allt på vem man pratar med om vad man ska göra och vilka papper som ska skickas in... Imorgon blir det klippning! //Sara

2 kommentarer:

  1. Ghaaa visst kan man bli förvirrad!?!?!? Mina barn har alltid haft en liten tunn kudde, när Ville blev typ 2 år fick han en vanlig. Känn er fram.
    Sen har jag haft mjölkstockning=inte kul! HUr ska man klä sig då? Jag såg alltid till att vara lite extra varm över brösten med en extra kofta/väst. Främst så försökte jag undvika vind, alltid jackan stängd!
    ha de gott /anan

    SvaraRadera
  2. Izolde hade en liten tunn kudde från början och dom sa på BVC att man skulle ha en. Jag höll på att bli tokig på allt man blev tillsagd att göra och inte göra, och jag brydde mig tillslut inte om nåt utan gjorde det som kändes bäst och hon är då fullt frisk och kry så :)
    Fick mjölkstockning 2 ggr och det är mindre kul, men det bästa är väl att typ amma regelbundet tror jag. Jag fick det på sommaren så det var ju knappast pga kyla :P
    Tycker du ska göra det som känns bäst och smo du ser Tove trivs bäst med och inte lyssna allt för mycket på BVC. Alla barn är ju inte lika och det funkar inte för alla, så äre ju bara.

    SvaraRadera