Lilypie Third Birthday tickers

måndag 14 november 2011

BVC

Idag var vi på BVC och Tove mätte 70cm och 8075g. Det är ju bara att konstatera att vi inte har en så stor dotter. Hon hade gått upp 700g på 2.5månad. Men bvc-sköterskan tyckte att hon såg fin ut och följde sin kurva ganska bra trots att den ligger lite under "medel". Ska börja nu när vi lagar mat att jag gör lite extra och gör matlådor till henne precis som vi gör till oss. Eftersom hon alltid äter tidigare än oss så hinner hon ju inte äta med oss, men hon kan ju få samma mat dagen efter. Har ju gjort en del mat till henne, varianter av det vi ätit utan salt och inte stekt, men nu ska hon få samma mat som oss, kanske inte pizza, tacos, oxfilé och liknade saker, men nästan =) Känns ju onödigt att stå och lägga ner extra tid på hennes mat när hon kan äta samma som oss. Och jag tycker ju ändå inte att det är så roligt att laga mat så nu kan jag ju tillbringa den tiden jag sparar på Tove eller andra roliga saker, som tvätta, städa *blä*
Ikväll ska vi på Tupperware-party, skoj! Tror dock inte att jag ska ha något om jag inte hittar någon bra julklapp.

Chefen ringde idag och ville berätta vart jag ska få börja när jag kommer tillbaka, och det blev precis som jag ville/sagt/hört/trodde =) Ska bara bestämma vilket datum jag ska börja nu och lämna in papper på det.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar