Lilypie Third Birthday tickers

onsdag 2 november 2011

Tamagotchi

Kommer ni ihåg de där små plastdjuren man hade när man var liten, tamagotchi?  Vi pratade om det idag när vi  träffades mammorna från föräldragruppen, att våra barn är lite som en tamagotchi. Vi ger dom mat, tar bort bajs, leker med dom, ger dom kärlek (som man gjorde på knappen som såg ut som ett hjärta). Så då måste det ju vara ett gott tecken att jag höll min vid liv så länge som man kunde, det måste väl innebära att jag är en grymt bra mamma *fniss* Jag hade alltså redan som yngre värsta bästa förutsättningen för att bli mamma *hehehe*
Just nu ligger iaf min "tamagotchi" och sover, hon var helt slut efter några timmar med mammagruppen. Försökte få henne att somna där och då, men hon ska ju vara med, har inte allt för lätt att slappna av när det händer saker som inte tillhör det vanliga i vårt ensamma tråkiga liv ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar