Lilypie Third Birthday tickers

måndag 28 november 2011

Skön känsla

 Bjuder på några bilder i det här inlägget.
Idag har jag en helt underbar skön känsla i kroppen. Allt är städat och fixat. Igår frostade vi även av frysen och tvättade, så idag har jag ingenting att göra. Och med tanke på hur mycket det blåser så tänker jag inte ens gå utanför dörren mer än när jag lägger Tove, fast hon får stå på bron under tak idag så inte vagnen blåser bort. Men ute ska hon sova då hon sover bäst då. Nu för tiden så sover hon ca. 3timmar en gång på dagen, mellan ca. 11.30-14.30, så idag den tiden ska jag mysa ner under en filt och läsa en bok har jag tänkt.
 Igår efter jag bakat de sista lussebullarna,som för övrigt blev fula, men supergoda. Det var inte så lätt när degen var lite kladdig, men då blev de saftiga istället =), så tog vi en sväng i Toves nya pulka i den absolut första snön för i år. Vi tror hon gillade själva pulkåkningen däremot så blåste det en del så varken hon eller vi tyckte det var så skönt ute.
 Hon är alltid så glad vår bästa Tove. Förutom igår kväll en kort sväng, då var hon mer ledsen än vad hon någonsin varit . Vet inte om det kan vara tand på g igen, eller om hon bara inte ville vara ensam just då. För så fort vi närmade oss sovrummet med henne i famnen så blev hon ledsen. Jag hoppas iaf att det var en engångs grej, för inatt fick hon sova hos oss hela natten då vi fick så dåligt samvete när hon var så leden (blödigt, jag vet), och sov super och vaknade 9.15 imorse, dock så somnade hon 19 och vaknade ca. 20.45 och var vaken till nästan 00... Då borde hon ju vara trött =)
Mysigt med snö!

Tove tog även ett bad igår, hon älskar verkligen vatten, så snart måste vi iväg på badhuset med henne igen. Tror däremot att badbyxorna kan vara rätt trånga nu så vi får nog köpa nya eller köpa en badblöja på plats.

Nä, nu ska jag bara ha en slapp dag och inte göra något annat än sådant som förhöjer livskvaliten!


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar