Lilypie Third Birthday tickers

måndag 21 november 2011

Underbara helg!

Åh, vad jag älskar helgerna, synd bara att de går så fort!
I fredags var vi på stan en sväng och Peter väckte en idé om att jag kanske skulle passa på att klippa mig när vi ändå var där. Så jag stack in huvudet på ett helt annat ställe än där jag brukar klippa mig och blev supernöjd. Hon var kanske lite långsam, men jag hade ju inte bråttom så det gick bra, kändes ju dessutom som om hon var väldigt noggrann! Så nu har jag en ny frisyr, eller inte ny, men en kortare variant av frisyren jag har haft förut med kortare bak och längre fram. Köpte även hårfärg, så nu har jag betat av några av punkterna jag skrev om i ett tidigare inlägg. Peter är så snäll som fixade min klippning, iaf finansiellt (skriver man så?) =)
I lördags så var vi först i Namn där Peter snickrade lite och sedan på kvällen så åkte jag på tjejfest hos Åsa, sexparty, singstar, trevliga tjejer, god dryck och gott att äta, supernice!! Vi åkte även på krogen senare på kvällen, men jag känner mig inte riktigt som mitt forna jag när jag är på krogen, särskilt inte efter en natt då Tove sovit sådär, så jag åkte hem 00.30. Men då mådde jag ju även toppen dagen efter och klev faktiskt upp först av alla i familjen =)
Igår, söndag, åkte vi in till stan och hälsade på Peters pappa och fru en sväng, sedan dollarstore där vi tänkte kika efter en sån där matta till badkaret, halkmatta? Men de hade iaf ingen sådan så då åkte till Barnens Hus och köpte en istället, så nu kunde Tove bada. Hon brukar ju få duscha med oss, sittandes i sin matstol och hon älskar det, men jag kan säga att även bada i badkaret var en hit, så nu kan vi höra både och, ställa henne i duschen eller tappa upp ett bad, toppen!
Idag hade vi mamma/barnträff hos en av mammorna, nästa gång vi träffas så ska vi nog gå på Jamtlis julmarknad. Det är iaf alltid skoj att träffa mammorna, tycker vi har en så bra föräldragrupp. Kommer att sakna träffarna som kommer bli mer och mer sällan antar jag nu när fler och fler börjar jobba, och även jag som ska börja jobba så småningom. Ska söka lite längre föräldraledighet, men längre än till mitten av april vill jag inte vara hemma, så där får Peter ta över, absolut inte senare. Ska bli så skoj att börja jobba på den nya förskolan, på den nya avdelningen och få "bygga upp" från grunden. Ska även bli skönt att slippa en hel del av hushållssysslorna som Peter kommer att ha mer tid till när han är ledig och jag jobbar. Ska även bli skönt att kunna umgås och träffas varje dag vår lilla familj, lite tråkigt att jag kommer att jobba på fredag vilket Peter inte gör nu, så det blir ju aldrig tre helt lediga dagar tillsammans längre då, men VARJE kväll istället! Kanske till och med kommer att finnas tid för mig att träna på något gym någon dag i veckan efter jobbet, eller före =)

Nu ska jag fortsätta kika på allt skit på tv =)

//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar