Lilypie Third Birthday tickers

onsdag 4 februari 2009

Onsdag, eller var det Tisdag?

Idag har jag haft noll koll, var helt säker på att det var tisdag och att det var fisk till lunch. Men fick ganska snabbt veta att det var onsdag, Skönt! Då har jag bara en dag till att jobba! Men sen när vi satt vid bordet och tog bort folien från formen och såg att det var korv, så blev både jag och barnen, vilka jag hade sagt att det var fisk till, ganska besvikna. Så då låtsades vi att maten var något annat:
Korv - Röding
Potatis - Muffins
Ärtor - Grön glass
Bönor - Smågodis
Mjölk - Vit saft
Mackor - Kakor
Smör - Chokladkräm

Så lunchen lät ungefär: -åhh, vilken god glass -Jag älskar det här godiset -Jag älskar inte rödingen... Osv. Men barnen åt extremt mycket grönsaker, fast det brukar de oftast göra.

Sen när jag kom hem kikade jag på One Tree Hill, sedan åt jag lite middag.
Gick sedan till min moster och hennes man och lade in två ljudböcker på mobilen, har lyssnat klart på Stieg Larssons böcker, SÅ BRA BÖCKER!! Så just nu ska jag lyssna på Den du inte ser, av Mari Jungstedt, har höga förväntningar på den.
Sedan gick jag till min andra moster och vi tog en promenad, det var ganska kallt, men skönt!
Nu ska jag zappa mellan Top Model och Semestersvenskar.

KRAM

1 kommentar:

  1. Håller med om Stieg Larssson´s böcker! Jag läser sista nu och jag kan knappt sluta!

    Jag är så nyfiken...en "tjejklassiker"? Vill du förklara det för mig =D? Jag vet ungefär lite vad det handlar om men du får gärna skriva en rad extra om det, till nyfikna Anna =)

    Ha de gott!
    Kram
    /Anna

    SvaraRadera