Lilypie Third Birthday tickers

tisdag 10 februari 2009

otur...

Det hade jag i söndags... Skulle hjälpa till att få loss en skoter från all snö som har kommit nu, jag skulle gasa och han dra i skidorna... skotern kom loss, men efter några meter så gjorde skotern något jag inte var riktigt beredd på, så jag åkte in i styret med revbenen, det gjorde jävligt ont från början, men avtog ganska snabbt. Tills jag kom in och skulle sitta, röra mig, skratta, hosta... Så den kvällen gick jag på alvedon... Hade svårt att sova, gillar nämligen inte att ligga på rygg, vaknade varje gång jag rörde mig minsta lilla. På måndag morgon ringde jag och sjukanmälde mig och ringde sedan hälsocentralen som sa att jag skulle ringa sjukvårdsupplysningen. Hon jag pratade med där var väldigt duktig och sa att det lät som jag hade skadat revbenen på något sätt, allt från en blödning runt omkring till en spricka. Så jag blev ordinerad alvedon och ipren, då hon menade att en läkare ändå inte gör något åt sådant, men om det är en fraktur så kommer smärtan att öka och vara som värst den sjunde dagen... Den här dagen har varit rätt ok, det är bara ibland det känns som att någon slår mig mot revbenen så jag tappar andan, sen så gör det ont när jag rör mig, men det är en smärta som jag kan hantera.
Så det blir ingen träning på ett tag, vilket känns riktigt tråkigt då jag hade tänkt träna riktigt hårt den här månaden... Men jag kommer nog snart igång, promenader kan jag nog ta om någon dag om det inte blir värre, för som det är nu så gör det minst ont när jag står och går.
Så jag får försöka tänka på vad jag äter nu istället för att träna, så biskvin jag fikade idag och chokladkakan jag köpte hem till TopModel ikväll känns bra... =)

Nä, nu ska jag dricka lite te och försöka bli varm.

Kram!

1 kommentar:

  1. aj då, det lät inge skönt...
    hoppas det blir bättre snart!
    Kram Anna E

    SvaraRadera