Lilypie Third Birthday tickers

söndag 11 augusti 2013

Tove-tid

De här sista dagarna har varit prioriterade till Tove. Inte för att planen var så, utan nara för att det kändes roligt att hitta på något med henne.
I fredags var vi på djungelhuset som Tove tycker är skoj och hennes föräldrar tycker är mindre skoj, men gör det för att hon tycker om det. Men nu dröjer det nog ett tag innan vi åker dit igen, Vi tar hellre storsjöbadet.
Igår, lördag, var vi på jamtli och lekte, tittade på djuren och såg fem myror är fler än fyra elefanter-showen. Men det roligaste av allt tyckte Tove var att gunga och hoppa hage... :D Jamtli är fint och bra på alla sätt men jag tror hon kan uppskatta och utnyttja det bättre nästa sommar då hon är äldre.
Idag var vi till FrösöZoo, dom till vår stora glädje och överraskning, hade halva priset på inträde och mat idag. Det var inte så illa som jag trodde det skulle vara, men gångarna skulle behövas grusas för att  inte bli den lervällingen de var, Alla djurhägn skulle behövas rensas från buskar och brännässlor så att barn som är en meter och kortare, eller sitter i vagn kan se in, och inträdet och matpriserna skulle behövas kollas över, sjukt dyrt... Barnpannkakor för 85kr... Inte värt att gå dit om det inte är halva priset. Men man kom väldigt nära alla djuren och såg de flesta. Och Tove somnade och såg inte de sista djuren, så jag vet inte hur intresserad hon var egentligen...

Imorgon börjar Toves inskolning på ny förskola, jag tror det kommer att gå superbra och att jag får lämna henne ganska fort. Så jag hoppas på att hinna träna mycket och plocka några olika sorters bär den här veckan, men jag får se hur det går.

Ledsen om det är en del konstiga ord, men det är jobbigt att skriva från mobilen och jag orkar inte dubbelkolla allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar