Lilypie Third Birthday tickers

tisdag 6 september 2011

??

Eftersom jag var ansvarig för hemsidan till vår förskola och visste hur viktigt det var med rätt och riktig information, och att det var bättre att skriva för mycket än för lite, så märker jag nu, när jag sitter och kikar runt på olika förskolor, att det brister i infon på deras hemsidor. Som för mig är det väldigt viktigt när förskolan öppnar och stänger eftersom jag kommer att vara själv hemma vissa dagar i veckan, och kommer då att kunna börja tidigt och sluta sent. Men långt ifrån alla förskolor skriver deras öppning- och stängningstid. Det är även viktigt för mig att veta vart maten kommer ifrån, hur de arbetar, hur de tar in läroplanen, storleken på barngrupperna, hur många avdelningar som finns, vilken inriktning de har, om de har någon sådan, föräldraråd och om de har någon framtidsvision. Det är inte många förskolor som skriver något om detta.
Nu kanske det är så att jag är "skadad" av mitt jobb, men JAG vill veta dessa saker innan jag sätter mitt barn på deras förskola. För idag finns det så många förskolor att välja mellan, så endast det bästa är bra nog till mitt barn =)

Så alla som jobbar på förskola och läser detta, kanske ska kolla över sina hemsidor om de har någon. Ett tips bara.

//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar