Lilypie Third Birthday tickers

måndag 26 september 2011

Måndag

Dagen:
Vi åkte in till Frösön då Tove ätit lunch. Parkerade bilen på HC och tog sedan en promenad till stan där vi köpte hårfärg till mig och Anna, vantar till Tove då jag inte hade några med mig och det blåste superkallt, nya rakblad, sytråd, nålar och band till dopklänningen. Sedan gick vi tillbaka för att träffa föräldragruppen på öppna fsk, ett sådant besök som är ordnat av bvc. Jag tycker inte alltid att de besöken är så roliga, jag vill egentligen bara träffas och få prata och höra hur de andra mammorna tänker och gör. Jag kan tycka att det är helt ointressant hur vi blev behandlade av våra föräldrar när vi var sjuka och små, som vi bland annat pratade om idag, men det kanske bara är jag. Sedan drog jag och T till Häggenås för lite middag hos Anna och Mattias. Färgade även Annas hår och kikade på lite kläder till Tove som Alfred hade haft, så vi kom hem med strumpor, strumpbyxor, vantar och lite kläder, super! Har dock inte så mycket plats att ha saker som hon ska växa i, så jag kan inte samla på mig för mycket.
Väl hemma så la jag bara Tove i sängen då hon fick på sig pyjamasen i Häggenås och åt välling där, så då passade jag på att färga håret direkt, det blev ok, inte fantastiskt, men ok.

Ja, just det, prästen ringde ikväll. Jag är skeptisk... Skulle få en kvinnlig präst, men det blev ändrat och nu ringde vår präst. Lät som han var 85+ och skulle "trilla av pinn" när som helst. Han kommer iaf hem till oss på fredag så jag får väl se vad det är för någon då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar