Lilypie Third Birthday tickers

fredag 23 september 2011

Tove älskar sitt babysim!


Igår gjorde vi dyket, superskoj! Tove gillade det även om hon spottar och fräser lite. Och igår var kära Anna med och fotograferade och filmade, så nu har vi foton på det och en film på första dyket.

På filmen ser det ut som att hon ska börja gråta där i slutet, men hon nös bara =)


Efter babysimmet åkte jag, Anna och Tove ner på stan och drack lite kaffe i väntan på att Peter skulle komma och hämta Tove. Och på den lilla stunden vi gick på stan så kom jag på att jag behöver hårfärg, nya vinterkängor, mjukisbyxor, nya underkläder, plus att det är dags att börja köpa julklappar. Jag hatar att vara ute sent med klappinköpen. Jag brukar alltid börja bra med en eller ett par klappar tidigt, och brukar då känna, "JA, i år kommer det gå bra/fort", men sen så springer jag ändå där på stan veckan före jul utan en aning om vad jag ska köpa till någon. Iaf så går nog klapparna före allt jag skulle vilja ha till mig själv. Det är väl bara att inse att vissa saker måste prioriteras bort när man vill vara föräldraledig så länge som möjligt. =)

Iaf, när Peter hämtat Tove gick jag och Anna lite till på stan och sedan till AsiaWok och väntade på Johanna. Där åt vi supergod mat alla tre, dock så fick alla lite olika ont i magen efter, men det gick över.
Sedan åkte vi till Lit för lite gympa. Det var skönt att röra på sig, även om det kan ha varit ett av de sämsta passen jag varit på, men då jämför jag ju bara med friskis och svettis, vilka har sjukt bra pass. Passet igår leddes av en väldigt duktig tjej, men vissa övningar hade hon nog hittat på helt själv, och vissa fyllde ingen som helst funktion, du tränade inget speciellt eller så med vissa övningar. Stretchingen var sådär, hon missade en del muskler vi tränat osv. Men jag tycker nog ändå att det kan vara värt 25kr/gång, så jag kan nog tänka mig att åka dit igen. Jag blev iaf riktigt sugen på att börja på friskis igen, men när ska jag hinna med sånt, känns ju inte som jag kan ta med Tove...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar