Lilypie Third Birthday tickers

måndag 12 september 2011

Tråkigt

Har en "tråk-tid" nu, dagarna går långsamt och allt som ska göras känns tråkigt, ingen lust att göra något samtidigt som jag vill att allt ska bli fixat. Men igår fick jag iaf till att lägga upp och hänga upp nya gardiner i vardagsrummet. Det blev ganska mörkt de de är lila och fönstren inte är så stora, men det är ju höst nu och då är det mysigt med lite mörkare. Jag älskar att få tända ljus. Men iaf så är det "bara" storstädning kvar av hela våningen, massor med bakning till dopet och som vanligt ton med tvätt som ska fixas inom kort.
Sen sist jag skrev så har jag träffat mammor och bebisar, varit på 75-årskalas, fått mig en ny parfym och skjorta av Peter, och idag var vi på BVC. Tove går som vanligt upp liiiiite för lite, så jag tänker bara skita i vad hon säger på BVC nu, och konstatera att Tove inte är någon stor tjej och gå efter hur hon mår istället. Hon går ju upp, men "svajar" lite på sin kurva... Och nu har hon varit förkyld ett tag, så att hon äter så pass mycket som hon gör tycker jag är bra. Inatt vaknade hon och var supertäpt, men gissa om hon blev glad och nöjd efter lite näsdroppar och ex antal nysningar, plus att hon fick komma till vår säng och sov då till 7.30. Och det är ganska länge, för de sista veckorna har hon vaknat runt 6, så 7.30 är jag nöjd med =)

//sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar