Lilypie Third Birthday tickers

måndag 5 september 2011

Borta bra men hemma bäst!

Har ingen som helst lust att blogga just nu, men har inget annat att göra heller så då blir det lätt att jag hamnar här iaf.
Var i Handöl i helgen, mycket mysigt. Åt god mat, drack god dryck, var ute och gick och letade lite svamp, med betoning på lite. Hittade lite olika sorter på lördagen, men la just inte ner någon energi på att hitta så mycket. Så jag och Peter kanske ger oss iväg något framöver själva också. Svamp är ju gott!
Åkte och grattade Pappa, Björn och Robin igår, fick även god gratäng och oxfilé. Hemma gjorde vi iordning en varsin macka med stekta kantareller på, supergott. Sedan blev det lite tv och sängen. Dagen kändes så kort eftersom vi inte var hemma något och för att jag visste att jag skulle vara själv i två dagar sedan. Veckan efter de helger vi inte varit hemma känns så otroligt långa och ensamma. Jag vet inte varför, för helgerna har ju som oftast varit väldigt bra. Men det är nog det att det är så skönt att umgås med lilla familjen hemma också som jag saknar. Och visst att Peter kommer hem på tisdagar, men det blir ju inte så mycket tid att umgås ändå, för då har jag massor med saker jag vill hinna med... Ut och gå, springa, träffa vänner, ta långa duschar, långt bad och få vara lite Sara och inte bara mamma hela tiden. Jag uppskattar de stunderna massor, även om jag njuter av att få vara med Tove varje sekund också, kluvet... Men just nu känns det bra att jag joggar och är ute och går ganska många dagar i veckan, bara lite tråkigt att hela familjen inte umgås mer tillsammans. Fast i helgen har vi ju varit dygnet runt med varandra, tror mest att helgen känns så kort eftersom jag jobbade i fredags. Fredagen är ju alltid en dag som vi har ledigt tillsammans.
Det gick iaf bra att jobba, kände mig som en nybörjare som inte hade koll på något, men hade skoj. Kan absolut tänka mig att jobba någon gång till.

//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar