Lilypie Third Birthday tickers

fredag 10 augusti 2012

Sushi!

Efter 4 timmars sömn, pga att jag inte kunde somna, så åkte jag och tränade direkt efter frukosten.
Det blev chins, enhands hantelrodd, skivstångsrodd och ryggresningar för ryggen.
Det blev benpress, utfall, tåhävningar och två övningar i maskiner som jag inte vet vad de heter, men tränar insida- och utsida lår samt rumpa, för benen.
Det blev plankan och raka- sneda situps för magen.
3 set i varje övning och 6-10 rep. Strävade efter 6 reps i varje och då så tungt så jag precis skulle klara det, så klarade jag 10 reps så ökade jag vikten till nästa set så jag kom ner i antal reps, förstår ni då?
Tungt var hela passet iaf, speciellt för benen som var riktigt slut sedan löpturen igår.

Sedan blev det lunch hos Christer och Ulla då Peter och Christer skulle på STCC. Då åkte jag och Tove på stan. Det blev några få inköp. Några vantar till T, en märkpenna till kläder, lite hygienartiklar till mig, samt en SUSHI som får bli dagens middag!

2 kommentarer:

  1. Jag kör 8-10 reps just nu men tänkte ta färre när kroppen blivit lite mer van.
    Men vad mycket roligare det är att träna med hantlar och skivstång :)
    Duktiga vi är :)
    Brukar du köra fler magövningar än sneda situps? Jag körde på pilatesboll idag och fasen vad tungt det är! Hade glömt det! :P

    SvaraRadera
  2. Magövningar jag brukar göra är plankan, både vanlig, på boll, sidoplanka, kabelcrunches, situps i olika former och sidböj med hantel, det är de jag kommer på nu, och ibland kör jag magmaskinerna de har, en där du vrider överkroppen och en där du drar knäna mot bröstkorgen, vet inte vad de heter...
    en bra sida för övningar är: http://gymglam.se/ovningsbank/

    SvaraRadera