Lilypie Third Birthday tickers

onsdag 10 april 2013

Tabata

Idag när vi kom hem blev det ett tabata-pass. Jag gillar de passen då de går bra att göra hemma och går ganska snabbt. Passet idag tog ca 30min. Nackdelen är, överlag, när jag kör ett hemma pass att jag tycker att vissa muskelgrupper är svårare att träna än andra, tex biceps och triceps när jag inte har tillgång till hantlar. Däremot så är ben och mage riktigt lätt att träna, text så fick Tove sitta på min rygg under de sista benböjen, klockrent plus att hon tyckte det var skoj.
Så idag körde jag:
Benböj där man går upp på tå
Plankan
Utfall
StepUps fast upp på en stol
Burpees
Rygglyft

Ett bra och svettigt pass fast stepupsen ryker nog till nästa pass då den övningen inte var så jobbig.
Har förresten beställt Olgas träningsbok och hoppas på intressant läsning och många bra övningar. Har hört många som tycker att den är bra.

Trevlig onsdagkväll önskar jag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar