Lilypie Third Birthday tickers

torsdag 4 april 2013

Torsdag

Varje dag förutom torsdagar och var fjärde fredag kliver jag upp 5.30.  Det är tidigt, men ett måste för att jag och Tove ska komma i tid plus att jag hatar att stressa på morgonen. Så det fungerar för oss. Var fjärde fredag öppnar jag och kliver då upp kl. 5.00. Och på torsdagar har jag sovmorgon och kan sova till runt 7.00. Vi hade kunnat sova längre på torsdagar om det inte var så att vi var tvungen att äta frukost hemma vilket både jag och Tove slipper alla andra dagar.
Ja, och vart vill jag komma med detta? Jo, på nätet och i tidningar säger alla att om man verkligen vill träna kan man kliva upp en timme tidigare ex. Men jag vägrar kliva upp 4.30 för att ta ett hemmapass. Däremot på torsdagarna har jag flera gånger klivit upp kl 6 för att träna lite, det fungerar för mig.
Nu säger jag inte att jag inte kan träna på kvällarna, utan det jag säger är att inte alla börjar jobba 8.00 eller senare, inte alla har gångavstånd till jobb/gym, inte alla har bara sig själv att tänka på osv...

Och förra månadens utmaning då? Jag vill helst inte prata om den... Magsjuka, förkylningar och hosta gjorde att det inte alls blev många pass. Och vågen visade -0.1kg och inte alls -2kg som jag hade hoppats. Så jag tar samma utmaning i april också, 3 pass i veckan och minus 2kg. Den här veckan har det ju iaf redan blivit två pass. För skoterkörningen i måndags tänker jag räkna då jag var helt svettig efter och fick träningsvärken from hell i hela kroppen! Och ett svettigt hemmapass idag.

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar