Lilypie Third Birthday tickers

onsdag 15 januari 2014

Lite träning

I måndags tog jag en vilodag då jag var så fruktansvärt trött och seg. Men både igår och idag blev det träning.
Igår blev det ett Tabata-pass då jag hade ont om tid för jag och Tove skulle tillbaka till mitt jobb för jag hade möte. Så T var med en kvart innan Peter kom hem. Ett mycket skönt och jobbigt pass. Jag svarade på din kommentar under det inlägget Jessica N, tror dock inte att du blir så mycket klokare =).

Idag blev det ett tabata-inspirerat pass med mag- och konditionsövningar, magövningarna gjorde jag i tabatstyle och konditionsövningarna gjorde jag repetitioner av:

20 benbjöj med upphopp
plankan 20sek x 8
20 Burpees
Statisk crunch 20sek x 8
20/ben  Mountainclimbers
"Namnlös" magövning 20sek x 8 (man ligger på golvet med raka ben i luften, sedan höjer och sänker man dom så långt ner man kan, utan att nudda golvet)
20 utfall x 2
15 bred benböj x 2

Ett pass som tog ca. 30 minuter. Det brände i magen och pulsen var hög i intervaller.


Efter middagen blev det ett Yogapass som kändes som bomull för kroppen. 45 minuters njutning som gör så fruktansvärt ont ibland men samtidigt känns så skönt. En konstig känsla det där... =)


Skriver upp alla mina träningspass sedan 1/1-14, för när jag kommer till 100st så tänker jag belöna mig på något sätt. Har inte bestämt med vad eller hur ännu. Det beror lite på NÄR jag når 100st och VAD jag vill ha för något då...
Så i slutet av varje månad tänker jag redovisa antalet träningspass här på bloggen. Och alla pass räknas, oavsett längd eller aktivitet. Lite träning är bättre än ingen alls!
Men jag  hoppas att nå 100st innan vi åker utomlands.

Nä, nu tänker jag gå och sova, den här kroppen behöver lite mer sömn än vad den fått de sista nätterna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar