Lilypie Third Birthday tickers

lördag 4 januari 2014

Löften/Mål 2014

Vet inte om jag ska kalla det för löften eller mål, det som jag ska presentera för er nu. Löften låter så himla bestämt, vilket jag hoppas att det skulle vara också, men av erfarenhet vet jag att det inte är så lätt att hålla alla nyårslöften varje år... Mål låter lite luddigare och mer som något man ska sträva mot, vilket inte heller känns rätt då jag hoppas att kunna hålla dessa Löften/mål.
Så nu skriver jag dem här och lämnar ut mig lite extra, kan kanske vara lättare att hålla dem då... Det ser ut som många mål, men de översta är så övergripande och inte så svåra att hålla, hoppas jag =S

Jaja, här kommer de iaf.

Vad jag önskar att uppnå under 2014:

  • Bli bättre på att höra av mig till/hälsa på släkt och vänner (Facebook räknas inte)
  • Handla mer ekologiskt, främst frukt och grönt.
  • Tänka på min kropp och behandla den bra med mat som gynnar den och träning som jag blir glad och pigg av. Något luddigt mål, men tex. fortsätta med Yoga som jag mår bra av, inte äta socker och något onyttigt varje dag, ta långa bad till en bra ljudbok de dagar jag behöver det t.ex.

Mer konkreta mål för 2014:

  • Springa ett, helst två lopp under året
  • Gå ner några kilon till maj (hur många är hemligt, men ni ska få veta om jag klarat det eller inte)
  • Har en vikt som jag vill nå till december
Ja, som ni ser så är mina mål precis som, i stort sätt, alla andras, det handlar om hälsan och att bli av med några överflödiga kilon. Och jag vet att jag har misslyckats med mina löften under många år, precis som alla andra. Men just nu känner jag mig peppad, så det här året får iaf en väldigt bra start vad gäller mina löften.
Så snart den här lilla förkylningen har lugnat ner sig lite till så blir det hårdträning och får väl tänka på kosten fram till dess lite extra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar